Nog vijf dagen en de reis gaat beginnen! - Reisverslag uit Nieuw-Beijerland, Nederland van Louise Lodder - WaarBenJij.nu Nog vijf dagen en de reis gaat beginnen! - Reisverslag uit Nieuw-Beijerland, Nederland van Louise Lodder - WaarBenJij.nu

Nog vijf dagen en de reis gaat beginnen!

Door: Louise Lodder

Blijf op de hoogte en volg Louise

30 September 2012 | Nederland, Nieuw-Beijerland

Lieve familie en vrienden,

Dit weekend stond in teken van Indonesië en verjaardagen. Het was helemaal super, maar nu gaat het besef toch komen. Drie maanden ben ik weg.. Ik heb er ongelofelijk veel zin in, maar vind het ook erg spannend.

Vijf oktober vlieg ik met drie klasgenootjes (Beate, Sanne en Adelien) naar Jakarta. De rest van de groep (in totaal 15 meiden) komen op andere dagen aan. We vliegen vanaf Schiphol en vertrekken om half 4 's middags. De reis duurt in totaal 20 uur. Als we in Jakarta zijn, verblijven we daar twee nachtjes en pakken op 8 oktober de trein naar Bandung. Ook in Bandung blijven we twee nachtjes. Daarna gaan we naar Yogyakarta waar het project gaat beginnen.
Daar hebben we nog geen verblijfplaats, maar daar zijn we druk mee bezig! In Yogyakarta hebben we nog vijf dagen om te relaxen en alles te verkennen. Op 15 oktober begint het project.

Het project gaat over passend onderwijs. We houden ons bezig met bijvoorbeeld deze vragen:
"Hoe kun je zorgen voor een positief pedagogisch klimaat; leuke werkvormen en toch de orde goed handhaven?"
"Hoe kun je echt samen werken/coöperatief werken aanleren?"
"Welke leerlingen hebben bijzondere aandacht nodig? Hoe zie je dat? Hoe kun je die leerlingen helpen in de klas?" etc.
Samen met Beate en een student van de universiteit Sanata Dharma werken we aan het project. We werken op een basisschool en houden ons bezig met een bepaald onderwerp met betrekking tot passend onderwijs.

Het aftellen is echt begonnen!
Groetjes,
Louise

• 06 Oktober 2012 - 17:19

Danielle:

Dat klinkt echt super leuk!!!
    Wij zijn daar op school nu ook mee bezig. Maar veel leuker om dat natuurlijk in Thailand te leren.
    Heel veel plezier en succes daar.
    Xx