Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Louise Lodder - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Louise Lodder - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: Louise Lodder

Blijf op de hoogte en volg Louise

06 Oktober 2012 | Indonesië, Batavia

Op 5 oktober half 11 vertrok ik van huis. Met mijn ouders, zus en vriendlief stonden we om 12 uur bij de balie. Na een hoop knuffels hebben we afscheid genomen. Met Beate, Adelien en Sanne hebben we om half 1 ingecheckt. En eenmaal door de douane ging het allemaal redelijk snel.
Het vliegtuig van Emirates was echt mega groot. We hadden allemaal ons eigen schermpje om heerlijk filmpjes te kijken, muziek te luisteren en spelletjes te spelen. We kregen genoeg te eten en drinken. Al mijn boeken, snoepjes en koekjes die ik met mijn handbagage mee had gezeuld, waren dus redelijk onnodig in het vliegtuig.
Na 6,5 uur vliegen kwamen we aan in Dubai. Door de tijdsverandering was het daar 12 uur 's nachts. Daar bij de McDonald's gezeten en weer door de douane, mochten we om kwart over 4 weer vliegen. Nog 8,5 uur en dan zijn we in Jakarta! Ook dit vliegtuig was mooi. Er was alleen nu een man aan boord, die dacht dat hij zich wel flink mocht misdragen. Na een aantal klachten, zijn er twee bewakers naast de man gaan zitten. In Jakarta geland, moesten we blijven zitten. Zo kon de politie de man meenemen en werd er hard gejuicht voor de politie. Een hoop sensatie dus ;-).
In Jakarta kwam gelijk al een warmtegloed over ons heen. Na het zoeken van de uitgang, kwamen er gelijk al mannen naar ons toe of we een taxi nodig hadden. Uiteindelijk zijn we akkoord gegaan met een man en heeft hij ons naar ons hotel gebracht. We moesten gelijk al geld geven aan de mannen die onze koffers naar de auto droeg. We zijn in Jakarta!
Het rijden in Jakarta naar ons hotel, is echt te bizar voor woorden. Het verkeer is echt een chaos. Ook zie je heel duidelijk het verschil tussen arm en rijk.
Uiteindelijk waren we om 7 uur 's avonds bij het hotel WOW! Het hotel ziet er erg netjes uit.
's Avonds de straatjes bekeken om ergens te eten. Ondertussen moesten we vooral goed opletten dat we niet omver werden gereden door een auto of scooter. Morgen gaan we meer van Jakarta bekijken.
8 Oktober gaan we door naar Bandung!
Groetjes!

• 06 Oktober 2012 - 17:33

Charlotte Visscher:

Hee meis!
    Blij dat je helemaal vielig bent aangekomen in jakarta. Ben mega benieuwd naar al je avonturen!.

Heel veel plezier en succes

• 06 Oktober 2012 - 18:53

Annemarie:

ooh wat klinkt dat leuk! zou bij je willen zijn! xx

• 06 Oktober 2012 - 19:02

Mees En Jenny:

Ha Louise,

Wereldreiziger!! Het klinkt hartstikke goed allemaal en fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Geniet lekker van alles om je heen. Heerlijk.
    Groeten Mees en Jenny

• 07 Oktober 2012 - 16:52

Mama:

Ha lieve dochter,

Met mijn nieuwsgierige aard, wil ik natuurlijk weten, wat die zich misdagende man daar allemaal aan het misdragen was in dat vliegtuig. En kregen jullie al gelijk rijst te eten of was het eerst nog patatjes en andere westerse lekkernijen? Konden jullie die mannen op het vliegveld gelijk betalen met de roepia's die jij bij je had of hebben jullie allemaal al Indonesisch geld weten te scoren?

We zijn helemaal benieuwd naar je verder avonturen in Djakarta en alvast een goede reis naar Bandung.
    Bevalt de grote koffer?

Dikke kus, mama

• 07 Oktober 2012 - 19:13

Sharon :

Hee meid!!!

Wat leuk om dat allemaal te lezen!!

Ben benieuwd naar de rest van al je belevenissen! Ik wens je veel succes en plezier daar!!

Liefs !!!

• 07 Oktober 2012 - 19:13

Sharon :

Hee meid!!!

Wat leuk om dat allemaal te lezen!!

Liefs !!!